افتتاح دو آزمايشگاه تاييد نمونه تجهيزات مخابراتي در مركز تحقيقات مخابرات ايران

آزمايشگاه‌هاي تاييد نمونه «سيستم‌هاي انتقال نوري» و «پارامترهاي الكتريكي سيستم‌هاي راديويي تا فركانس 60 گيگاهرتز» روز چهارشنبه 27 آبان ماه سال جاري با حضور خسروي معاون وزير و رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و ظريفكار رئيس مركز تحقيقات مخابرات ايران در محل اين مركز افتتاح و راه‌اندازي گرديد.



به گزارش روابط عمومي مركز تحقيقات مخابرات ايران، آزمايشگاه‌هاي مذكور با هدف ايجاد آزمايشگاه مرجع پشتيباني، اندازه‌گيري و آزمون نمونه در اين زمينه و ارتقاي كيفي تجهيزات توليد داخل و اطمينان از صحت عملكرد تجهيزات وارداتي تجهيز و راه اندازي گرديده است.

بنا بر اين گزارش در آزمايشگاه تاييد نمونه سيستم‌هاي انتقال نوري امكان انجام انواع آزمون‌هايي مانند آزمون مشخصات سيستم‌ها، عملكرد آنها و آزمون‌هاي انطباق، بر روي تجهيزات انتقال نوري NG-SDH و C/DWDM با ظرفيت‌ها و تعداد كانال‌هاي مختلف در حوزه‌هاي نوري و الكتريكي وجود دارد.
همچنين در اين آزمايشگاه در كنار آزمون‌هاي طيف سنجي، آناليز پاسخ هاي فركانسي و آزمون لينك‌هاي نوري، بستر لازم براي انجام آزمونهاي شبكه اي و قابليت همكاري متقابل اجزاي شبكه با يكديگر، در شرايط واقعي با محيط انتقال فيبر نوري از نوع SMF و NZ-DSF و حداكثر طول 400 كيلومتر فراهم شده است.

اين گزارش همچنين مي‌افزايد، در آزمايشگاه تاييد نمونه پارامترهاي الكتريكي سيستم‌هاي راديويي، سنجش ميزان تشعشعات ناخواسته، حصول اطمينان از رعايت محدوده فركانسي اختصاص داده شده، آزمون‌هاي عملكرد و تطابق با استانداردهاي بين‌المللي و اطمينان از عدم ايجاد تداخل در سيستم‌هاي ديگر از مواردي است كه در آزمايشگاه مذكور تحت آزمون قرار مي‌گيرند.

گفتني است كليه سيستم‌هاي انتقال نوري و سيستم‌هاي راديويي توليد داخل يا تجهيزات وارداتي، قبل از نصب در شبكه مخابراتي كشور، ابتدا در اين آزمايشگاه‌ها تحت آزمون‌هاي استاندارد قرار مي‌گيرند و پس از ارائه نتايج آزمون به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ايران، گواهي تاييديه براي محصولات با ذكر استانداردهاي آزمون و كاربرد آنها در شبكه صادر مي‌گردد.

خاطر نشان مي‌شود مركز تحقيقات مخابرات ايران با هدف ايجاد آزمايشگاه‌هاي تاييد نمونه تجهيزات مخابراتي در كشور تاكنون اقدام به تجهيز و راه‌اندازي 29 آزمايشگاه تخصصي در اين زمينه نموده است كه افتتاح دو آزمايشگاه مذكور نيز در راستاي اين هدف مي‌باشد.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فر گرد *بدگویی*

طبیعت را صداکن

میهن دوستان، آزادیخواه و آبادگرند نه کشتارگر... فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی