گزارشي از نخستين روز نمايشگاه تلكام

دهمين نمايشگاه بين‌المللي صنايع مخابرات، ارتباطات و تكنولوژي اطلاع‌رساني امروز در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران گشوده شده و تكاپوي غرفه‌داران به‌ويژه اپراتورهاي تلفن همراه كه سعي دارند آخرين اقدامات و سرويس‌هاي خود را به رخ بازديدكنندگان بكشند، قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، نمايشگاه تلكام امسال با حضور وزير ارتباطات افتتاح شد اما برخي ناهماهنگي‌ها باعث شد تا نشست خبري خبرنگاران با رضا تقي‌پور با ازدحام بسيار و وجود بي‌نظمي برگزار و برخوردهاي نامناسبي با برخي خبرنگاران انجام شود.

به نظر مي‌رسد وضعيت آنتن‌دهي تلفن همراه در تلكام امسال نسبت به سال گذشته بهبود يافته است اما اين نمايشگاه هم در نخستين ساعات روز با مشكل اينترنت روبه‌رو بود و ظاهرا شركتي كه قرار بوده در اين زمينه فعاليت كند نسبت به ارايه اينترنت در زمان مقرر اقدام نكرده بود اما هنگام ظهر اينترنت در نمايشگاه برقرار شد.

رقابت در تلكام دهم هم بين دو اپراتور دولتي و خصوصي کشور بسيار تنگاتنگ به نظر ميرسيد به طوري كه غرفه‌هاي همراه اول و ايرانسل با سرويس‌هاي جديدي در نمايشگاه حضور يافتند و سعي دارند، توجه بسياري از بازديدكنندگان را به خود جلب كنند.

اما غرفه همراه اول به برگزاري نظرسنجي و مسابقاتي اقدام كرده و در اين زمينه هر روز پرسشنامه‌هايي را در اختيار بازديد‌كنندگان قرار مي‌دهد تا آن‌ها ميزان رضايت خود را از شبكه اعلام كنند كه در پايان نمايشگاه به 30 نفر از شركت‌كنندگان به قيد قرعه جوايزي اهداء خواهد كرد.

همچنين فرم نظرسنجي ديگري درباره سرويس‌هاي همراه اول به بازديد‌كنندگان ارائه مي‌شود كه در پايان هر روز به قيد قرعه جوايزي اهداء مي‌شود همچنين يكي از اقدامات جالب شركت ارتباطات سيار در نمايشگاه، ليگ برتر فوتبال همراه اول كه در جنب اين نمايشگاه برگزار مي‌شود.

شركت ارتباط سيار ايران همچنين به تهيه بسته‌هاي جديد سرويس GPRS با كاهش تعرفه و ارايه آن‌ها به بازديدكنندگان اقدام كرده است.

در حال حاضر استفاده از سرويس GPRS در زمان پيك 14.8 ريال و در زمان غيرپيك 4 ريال است كه درصورت استفاده از اين بسته‌ها اين تعرفه‌ها دو تا سه برابر كاهش مي‌يابد. مدت زمان استفاده از اين بسته‌ها يك ماه است و درصورت استفاده بيش از محتويات تعيين شده در بازده زماني مقرر، يعني يك ماه هزينه هر كيلوبايت در زمان پيك 5 ريال و در غير آن 1.5 ريال است.

محمدمهدي عطوفي - معاون ارتباطات سيار ايران - در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با بيان اين كه براي استفاده از بسته‌هاي مذكور بايد سرويس GPRS مشترك فعال باشد، گفت: استفاده از سرويس GPRS و بسته‌هاي موجود صرفا در مناطق تحت پوشش GPRS امكان‌پذير است و در سيم‌كارت‌هاي اعتباري با خريد هر بسته GPRS مبلغ بسته از اعتبار مشترك كسر شده و قابل برگشت نيست.

به گفته او بعد از غيرفعال شدن بسته‌هاي مذكور اين سرويس فعال بوده و به‌صورت نرخ‌هاي جاري يعني همان در زمان پيك 14.8 ريال و غير آن 4 ريال محاسبه مي‌شود.

در مقابل اين اقدام همراه اول، غرفه‌ي اپراتور دوم هم در نمايشگاه امسال نسبت به فعال‌سازي سرويس MMS متقاضيان كه با ارائه مدارك و تكميل فرم‌هاي مربوطه به نمايشگاه مراجعه كردند، اقدام مي‌كند.

همچنين سرويس وايمكس براي اولين بار در نمايشگاه براي عموم مردم نمايش داده مي‌شود، همچنين نمايش محصولات جديد ويترين و محصولات جديد آهنگ پيشواز و سرويس جديد پستچي از ديگر كارهايي است كه غرفه‌ي ايرانسل در نمايشگاه ارائه مي‌دهد.

غرفه‌ي اپراتور دوم فرم‌هايي را در اختيار نخبگان بازديدكننده‌اي كه از نمايشگاه و غرفه‌ي ايرانسل بازديد مي‌كنند، قرار مي‌دهد كه در زمان مناسب و براي استخدام از آن‌ها دعوت به همكاري كند و درواقع فرصت شغلي را برايشان فراهم مي‌كنند.

صرفنظر از جنبه‌هاي مختلفي كه باعث بازديد از نمايشگاه‌هاي تخصصي مي‌شوند، شايد يكي از مواردي كه در جذب مخاطبان و بازديد‌كنندگان به غرفه‌هاي مختلف موثر بوده، ارائه اشانتيون از طرف غرفه‌هاست، به طوريكه تعدادي از بازديدكنندگان كه منتظر بازگشايي نمايشگاه تلكام بودند، پس از افتتاح ابتدا مستقيما به سمت غرفه‌هايي كه به نظر مي‌رسيد از قبل پيش‌بيني كرده و انتظار دريافت اشانتيون داشتند، رفتند.

يكي ديگر از اقدامات تبليغاتي اپراتور دوم تلفن همراه در نمايشگاه تلكام اين است كه سرويس‌هايي اياب و ذهاب بازديدكنندگان از درهاي ورودي تا محل سالن‌هاي نمايشگاه مزين له لوگوي ايرانسل فعاليت مي‌كنند.

درهاي تلكام امسال از ساعت 8 براي مشاركت‌كنندگان و براي بازديد‌كنندگان از ساعت 9 گشوده مي‌شود و ساعت پاياني كار نمايشگاه 16 اعلام شده است اما اين موضوع موجب اعتراض برخي بازديدكنندگان شده كه معتقدند بيش‌تر مردم و قشر جوان بعد از اتمام ساعت كاري مي‌توانند از نمايشگاه بازديد كنند و اين در حالي است كه در آن زمان نمايشگاه به كارش پايان داده است.

به گزارش ايسنا، استقبال و بازديدكنندگان در روز اول قابل توجه به نظر مي‌رسد و شركت‌هاي مجموعه وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات و اپراتورهاي تلفن همراه نيز مخاطبان بسياري را در همين روز ابتدايي به خود جذب كرده‌اند.

اما حضور مسوولان دولتي در غرفه‌هايشان از ديگر موارد جالب توجه در نمايشگاه است؛ روابط عمومي شرکت ارتباطات سيار ايران اعلام کرده است كه علاوه بر مديرعامل و معاونان «همراه اول» که در ساعات مشخصي جهت پاسخگويي حاضر هستند، مديرکل روابط عمومي اين شرکت در تمامي ساعات نمايشگاه به سووالات خبرنگاران پاسخ خواهد گفت.

قرار است نشست‌هاي تخصصي از سوي غرفه‌هاي مختلف در نمايشگاه طي چند روز برگزار شود؛ از جمله نشست فرصت‌هاي wimax براي عرضه سرويس به موسسات و نهادهاي بزرگ در نمايشگاه بين‌المللي برگزار شود. بنا بر اطلاع روابط عمومي اين نشست روز يكشنبه اول آذرماه از ساعت 14:30 و با حضور جمعي از مديران و كارشناسان ارشد مخابراتي كشور در سالن 8 و 9 برگزار خواهد شد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فر گرد *بدگویی*

طبیعت را صداکن

میهن دوستان، آزادیخواه و آبادگرند نه کشتارگر... فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی