خوشبختي خودباوري است

باور داشته باشيم که مهرباني هرگز از بين نمي‌رود، حتي اگر کسي که به او مهرباني مي‌کنيم، او از آن استفاده نکند و تحت تاثير قرار نگيرد حداقل مي‌تواند روي خودمان اثرسودمند داشته باشد.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ادامه مطلب وبلاگي به نشاني http://stablebeliefs.parsiblog.com آمده است: پس بدانيم خوشبختي اگر يک طرفه باشد کامل نيست و بدانيم دنبال کارهايي برويم که ما را آسان به آن نزديک کند. چون کارهاي کوچک مي‌تواند نتايج و عواقب بزرگ و خوبي داشته باشند. اين را هم بدانيم براي رسيدن به موفقيت قطعي چندين ساله بيش از چند روز چندهفته يا چندماه فاصله‌اي نداشته باشيم. فقط کافي است خود را باورکنيم.

بدانيم براي خدمت کردن نيازي به مدرک دانشگاهي يا وقت از بيش تعيين شده و همچنين مکان خاص نيست؛ پس در همه حال آماده اين کار باشيم. بايد شکست موقتي و محدود را که ناشي از عوامل بيروني يا تفکرغلط است بپذيريم، اما هرگز روحيه‌ي خودباوري واميد را از دست ندهيم.

باور کنيم که به‌جاي تغيير ديگران بکوشيم که خود را تغيير دهيم. اين تغيير به مفهوم سازش نيست، بلکه از خرد و درايت خود استفاده کرده‌ايم؛ چون انسان عاقل براي رسيدن به آرامش دست به هرکاري مي‌زند.

باور داشته باشيم که خنده بهترين و ارزان‌ترين دوا است. پس بدون هيچگونه شک و ترديد اين کار را باهم انجام دهيم و باهم در همه کارها دوست باشيم. خوشبختي رسيدن به خواسته نيست؛ بلکه خوشبختي خودباوري است و همچنين حفظ آن چيزهايي که داريم. پس به خودمان ايمان داشته باشيم که مي‌توانيم خوشبخت باشيم.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فر گرد *بدگویی*

طبیعت را صداکن

میهن دوستان، آزادیخواه و آبادگرند نه کشتارگر... فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی