حملات هكري به كام شركت‌هاي نظامي

با پيش‌بيني كند شدن مخارج صرف شده دولت آمريكا براي تسليحات، حمله به گوگل بازار امنيت سايبر را رونق مي‌بخشد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براي شركت‌هاي نظامي آمريكا، افشاي حملات هكري بسيار پيشرفته به شركت گوگل آشكاركننده اين واقعيت جديد و كسب و كار پرمنفعت احتمالي است كه ميدان نبرد در حال تغيير جهت به سوي فضاي سايبر است.

تصديق گوگل درباره رخنه جاسوسان سايبر به شبكه اين شركت و شركت‌هاي ديگر چشم‌اندازهايي را براي پيمانكارهاي نظامي بزرگي كه در سال‌هاي اخير تلاششان را براي ساخت ابزاري به‌منظور دفاع از سيستم‌هاي رايانه‌يي و شبكه‌ها متمركز كرده اند، تقويت مي‌كند.

به گفته يك تحليلگر سياست نظامي، امنيت سايبر در حال تغيير شكل يافتن به يك فرصت رشد بزرگ براي صنعت دفاعي است.

با پيچيده‌تر و هماهنگ‌تر شدن تهديدات، شركت‌هاي نظامي مي‌گويند كه درخواست براي امنيت سايبر پيشرفته، افزايش خواهد يافت.

حمله اينترنتي اخير به گوگل و شركت‌هاي ديگر از چين، زنگ خطر را براي تحليلگران امنيتي به صدا درآورده است زيرا به‌نظر مي‌رسد كه نبرد جديدي به پا شده كه در آن شركت‌هاي رايانه و مالكيت معنوي باارزشي كه در اختيار دارند، هدف دولت‌هاي خارجي قرار گرفته‌اند.

در گذشته چنين حملات پيچيده‌اي اسرار نظامي و دولتي را هدف قرار مي‌دادند؛ به گفته تحليلگران، ممكن است صنعت نظامي كه پيش از اين كار گسترده براي حفاظت از رايانه‌هاي دولتي انجام داده، در موقعيت خوبي در بازار نوظهوري باشد كه درآمد آن در ظرف دهه آينده از صد ميليارد دلار فراتر خواهد رفت.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فر گرد *بدگویی*

میهن دوستان، آزادیخواه و آبادگرند نه کشتارگر... فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

طبیعت را صداکن