احتمال تباني كارمندان گوگل در حمله‌ي اينترنتي

گوگل در حال تحقيق است تا دريابد آيا كارمندان اين شركت به تسهيل حمله سايبري اخير عليه اين غول اينترنتي كمك كرده‌اند يا خير.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گوگل كه بزرگ‌ترين موتور جست‌وجوي جهان به شمار مي‌رود، هفته گذشته از حملات سايبري پيشرفته‌اي خبر داد كه در نيمه ماه دسامبر عليه شبكه اين شركت انجام گرفته است.

بر اساس گزارش رويترز به نقل از منابع آگاه، اين حمله كه در جريان آن افراد داراي دسترسي به بخش‌هاي ويژه‌اي از شبكه هاي گوگل، هدف گرفتند ممكن است توسط افرادي تسهيل شده باشد كه در دفتر گوگل در چين كار مي‌كنند اما سخنگوي گوگل با بيان اينكه تحقيقات همچنان در جريان است از اظهارنظر در اين مورد خودداري كرد.

به گفته تحليلگران امنيتي، نرم‌افزار مخرب مورد استفاده در حمله عليه گوگل نوع تغييريافته‌اي از تروژان Hydraq بوده است. يك تروژان نرم‌افزار مخربي است كه به‌محض وارد شدن به يك رايانه، امكان دسترسي غيرمجاز به آن را فراهم مي‌كند اما پيشرفتگي حمله اخير مربوط به شناختن افرادي بوده كه بايد مورد حمله قرار مي‌گرفتند و نه خود نرم‌افزار مخرب.

بر اساس گزارش رسانه‌هاي محلي، كارمندان گوگل چين منكر دسترسي به شبكه‌هاي داخلي پس از 13 ماه ژانويه شده‌اند، در حاليكه برخي از كارمندان قرار است از كار بركنار شوند و سايرين به دفاتر مختلف در فعاليت‌هاي آسيا اقيانوسيه گوگل منتقل شده‌اند.

گوگل همچنان در حال اسكن شبكه‌هاي داخلي خود از زمان وقوع حملات سايبري است و از سوي ديگر چين با كم اهميت نشان دادن تهديد گوگل براي خروج از اين كشور اعلام كرده راه‌هاي زيادي براي حل اين مشكل وجود دارد اما همچنان تاكيد دارد كه شركت‌هاي خارجي شامل گوگل بايد از قوانين اين كشور پيروي كنند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فر گرد *بدگویی*

میهن دوستان، آزادیخواه و آبادگرند نه کشتارگر... فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

طبیعت را صداکن