شکوهه عمرانی

شکوهه عمرانی متولد کاشان است. کاشان شهری که پدر بزرگش سید رضا صانعی کاشانی نقاش ، شاعر ، موسیقیدان و خطاط در ان میزیسته است . کتاب شعر گلهای آتشین یکی از اثار وی میباشد.

شکوه عمرانی تحصیلات خود را تا اخذ دیپلم در این شهر به پایان میرساند و سپس در تهران موفق به اخذ لیسانیس مترجمی میشود. چندی بعد به سویس رفته و در آنجا به تحصیلات خود تا اخذ دیپلم ادبیات فرانسه و مدرک علوم اجتماعی ادامه میدهد و آنگاه مشغول به کار می شود . مدتی بعد به شاعر می پردازد و بعد هم ترجمه ی سخنان بزرگان و آرمان نامه ارد بزرگ و همچنین ترجمه اشعار شاعران فرانسه زبان به فارسی .


http://chokouh.bloguni.com/files/2009/09/chokouh-omrani-daghigh.jpg






زندگی در معنا


تو در معنا با منی

در کوچه پس کوچه های احساس قدم میزنی

صدای قدمهایت بذر امید برتمامی ذرات وجودم می فشاند

همین معنا، همین امید

همین احساس ظریف

در عصری خالی از عواطف

در عصری پر فریب

مرا باتو پیوند میدهد

و من میدانم که در معنای تو حل خواهم شد

و تورا صدا خواهم کرد
تنها تورا

تنها تورا





به خواهرم

خواهر خوب ومهربون من تویی

ستاره ی اسمون من تویی

یار وغمخوار من تویی

تنها تویی

تنها تویی

جایگاه والای مادر من تویی

شمع شبهای تار من تویی

من و تو همخونیم با یک نوا میخونیم

دوست داشتم با حضورت منو شاد کنی

شاد و سرافراز کنی

ولی نشد ولی نشد

نگران مباش خواهر مهربونم

من یه همنشین خوب دارم

اون بالا ها یه نور امید برق میزنه

هر روز به من سر میزنه

نور خدا

نور خدا






نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فر گرد *بدگویی*

طبیعت را صداکن

میهن دوستان، آزادیخواه و آبادگرند نه کشتارگر... فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی