دسترسی به نرم افزار کتاب قوانین و مقررات فناوری اطلاعات



18 بهمن 1388 - موبنا- دسترسی به نسخه الکترونیک و همچنین نرم‌افزار کتاب" فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظم نوین قانونی" با امکان جستجو در آن که شامل مجموعه قوانین و مقررات بازنگری شده ICT است، در سایت دبیرخانه شورایعالی اطلاع‌رسانی با آدرس www.scict.ir فراهم شد.

به گزارش سازمان خبری موبنا واحد ارتباطات دبیرخانه شورایعالی اطلاع‌رسانی اعلام کرد: گسترش آگاهی و دسترسی فعالان اقتصادی، مدیران، دستگاههای اجرایی و کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات به مجموعه منسجمی از قوانین، مقررات و ضوابط ناظر بر حیطه فعالیت آنها زمینه‌ساز کاهش خطاهای تصمیم‌گیری و هزینه‌های مبادله در فعالیتهای اقتصادی است.

در این راستا با توجه به جدید بودن مباحث و تنوع قوانین و مقررات مرتبط، در پایان برنامه چهارم توسعه و ابلاغ سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری و تصویب قانون اجرای آن و آغاز برنامه پنجم توسعه این نیاز احساس شد که مجموعه‌ای مشتمل بر قوانین، مصوبات و آیین‌نامه‌های اجرایی مرتبط با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات با آخرین تغییرات، تنقیح و تدوین شود.

درگذشته نیز در این راه گامهایی برداشته شده که نیازمند استمرار و روزآمدسازی است. از جمله این اقدامات می‌توان به انتشار کتاب مجموعه قوانین و مقررات فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی در سال 1383 اشاره کرد. اما از آن زمان تاکنون نقاط عطف مهمی در فضای قوانین و مقررات کشورمان رخ داده که مهمترین آنها ابلاغ سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری و تصویب قانون اجرای آن است.

از این رو دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، در آستانه آغاز برنامه پنجم توسعه (1393-1389) و دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، بر آن شد تا نسبت به تهیه دسته جدید و بازنگری‌ شده ‌ای از مجموعه قوانین و مقررات مورد نیاز گروه مخاطب فوق اقدام کند.

بر این اساس کتاب فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظم نوین قانونی در هفت بخش شامل سیاست‌های کلی و ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری پیرامون برنامه پنجم توسعه و اصل 44 قانون اساسی و مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات، قوانین و مقررات فناوری اطلاعات، قوانین و مقررات ارتباطات، قوانین و مقررات ناظر بر ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قوانین و مقررات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات، برنامه چهارم و قوانین مالیه و بودجه مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات و قانون سیاستهای اصل 44 قانون اساسی و آیین نامه های مربوطه است.

از ویژگیهای این کتاب تدوین و دسته بندی و تنقیح حقوقی قوانین و مقررات است.

گفتنی است نرم‌افزار این کتاب که امکان دانلود و نصب آن در سایت شورای عالی اطلاع‌رسانی برای همگان فراهم شده است، دارای قابلیتهای متنوع و جستجوی پیشرفته است.
117/

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فر گرد *بدگویی*

میهن دوستان، آزادیخواه و آبادگرند نه کشتارگر... فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

طبیعت را صداکن