كافي‌نت‌هاي مجاز در ليست سازمان سنجش



27 آذر 1388 - بازار ديجيتال- سازمان سنجش كشور كه طي سال‌هاي اخير، براي صرفه‌جويي بيشتر در وقت داوطلبان آزمون ورودي دانشگاه‌ها و همچنين تسهيل امر ثبت نام، ثبت نام و انتخاب رشته اينترنتي را جايگزين ثبت نام دستي كرده خواسته يا ناخواسته باعث شده بازار كافي‌نت‌ها گرم شود و داوطلبان زيادي براي ثبت نام و انتخاب رشته به اين كافي‌نت‌ها مراجعه كنند.

اما امسال سازمان سنجش، ليستي از كافي‌نت‌هاي مجاز استان تهران تهيه و در سايت سازمان سنجش قرار داده تا داوطلبان براي انتخاب رشته به اين كافي‌نت‌ها مراجعه كنند. با اين اقدام اين تصور نزد داوطلبان و ساير افرادي كه به كافي‌نت‌ها مراجعه مي‌كنند، ايجاد شده است كه كافي‌نت‌هايي كه در اين ليست قرار ندارند غيرمجاز هستند.در اين رابطه گفت و گويي با باب الحوايجي‌، معاون سازمان مركزي اجراي آزمون‌هاي سازمان سنجش داشتيم كه مي‌خوانيد:


امسال سازمان سنجش ليستي شامل 43 كافي‌نت مجاز را در سايت خود گذاشته است و باعث به وجود آمدن اين تصور نزد داوطلبان آزمون ورودي دانشگاه‌ها شده است كه كافي‌نت‌هايي كه در ليست قرار ندارند غيرمجاز هستند. در اين مورد توضيح دهيد و اين كه سازمان سنجش با چه هدفي اين ليست را در سايت خود قرار داده است؟

سازمان سنجش اين كار را به دليل نيازي كه به هماهنگي با كافي‌نت‌ها داشت به تازگي آغاز كرده است. ما فكر مي‌كنيم كافي‌نت‌ها به يك مديريت متمركز در سطح كشور نياز دارند و از آنجا كه اين واحدها زير نظر اتحاديه‌هاي مربوطه در هر شهر اداره مي‌شوند، نظارت چنداني روي آنها نمي‌شود.به همين دليل ما فعلا در سطح استان تهران اين قضيه را پيگيري كرديم و قصد داريم طي سال آينده اين كار را در شهرستان‌ها نيز عملي كنيم.همچنين ما قصد داريم با برنامه‌ريزي‌هاي اصولي ميزان اشتباهاتي را كه هنگام ثبت نام و به ويژه انتخاب رشته رخ مي‌دهد، كاهش دهيم. پس قصد داريم افرادي را كه در كافي‌نت‌ها فعاليت مي‌كنند، آموزش دهيم.


آيا اين اقدام شما به معني اين است كه كافي‌نت‌هايي كه در اين ليست 43 عددي قرار ندارند غير مجازند؟

خير. ما اسامي اين كافي‌نت‌ها را از اتحاديه گرفته‌ايم و به همين دليل برخي از كافي‌نت‌هاي مجاز در اين ليست وجود ندارند. ما سعي مي‌كنيم براي سال آينده اين ليست را كامل كنيم. چه در تهران و چه در شهرستان‌ها.


شما گفتيد قصد آموزش كافي‌نت‌داران را داريد تا از بروز مشكلاتي براي ثبت نام و انتخاب رشته جلوگيري شود. ميزان اين اشتباهات چقدر بوده است و براي اصلاح اشتباهات احتمالي شما برنامه‌اي نداريد؟
قطعا اشتباهاتي در اين زمينه رخ داده است، اما به هر حال اين داوطلب است كه بايد هنگام پر كردن فرم دقت كند و اصلاعات دقيق را بدهد.از طرفي اين اشكالات در ثبت نام و انتخاب رشته دستي هم رخ مي‌داد. براي اصلاح اين اشتباهات هم ما رسما اعلام كرده‌ايم كه از 8 تا 12 دي ماه داوطلبان مجددا به سايت سازمان مراجعه كنند و با مشاهده جزئيات ثبت نام خود اشكالات احتمالي را ويرايش كنند.


به نظر شما طرح ثبت نام و انتخاب رشته اينترنتي تا كنون موفق بوده است؟
بله. در ثبت‌نام و به ويژه انتخاب رشته اينترنتي، نه‌تنها داوطلب فرصت بيشتري دارد بلكه اين كار با سرعت بيشتري هم انجام مي‌شود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بعُد سوم (آرمان نامه ارد بزرگ) فر گرد *بدگویی*

میهن دوستان، آزادیخواه و آبادگرند نه کشتارگر... فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

طبیعت را صداکن